salam

banner

Selasa, 28 Februari 2012

Ini Tugas Kita!!


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Famili, teman dan juga manusia...
realiti ada di depan mata..
masalah ummah melingkar antara aku, kamu, dia..
di sini, kita pula bebas bernyawa..
Adakah tiada tugas yang akan ditanya?


ya sahabat!! memang ada!!
jadi, adakah masih termenung, berangan dan bermanja..?
jgn sahabat! jangan melakukan itu semua...
kerana
masih bergunung tugas disana..



Ayuh! Sahabat tinggalkan permainan dunia..
utk sebentar cuma..
sejenak mendengar pada ulama' agama
fikir apa akan ditanya..
then, bukalah mata..
katakan, inilah dunia nyata!!


Ayuh! shbt dan teman jua..
tiada lagi istilah aku hanya manusia hina,
aku tidak sempurna,
aku tidak beragama,
engkau pula  mulia,
engkau beragama,
engkau ada semua,
sedangkan aku tiada apa..

Sahabat, tidak mengapa..
hilangkan gusar di dada,
yakinlah, tiada yang lebih mulia..
melainkan mereka yang paling bertaqwa,

Ayuh bersama,

tinggalkan masa silam dan dosa..
taubat dipohon dgn seikhlasnya..
terus mengorak langkahan bersama..
 beriringan tangan menggapai pahala..
kerana apa??
jawabnya, dunia mahukan anda

Ayuh! 
dengan berbekalkan ilmu yg mantap di dada..
juga kesedaran utk mengubah dunia..
 neraka kepada syurga..
jom, bangkit dgn segera!!


senyum=)
Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh
-semoga bermanfaat-

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...