salam

banner

Selasa, 20 Mac 2012

"Aku Mencari Dunia"


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Bismillah....

inikah dunia yang aku cari??


Aku mencari dunia,
Ternyata ia sementara

Aku mengejar takhta,
Cacian menjadi bahasa,
Kritikan sebagai pemudah cara,
sajian seksa buat manusia
         Hasilnya..aku yang merana          

Aku  mencari cinta,
Ternyata  aku yang buta
Dan membutakan

Aku mengejar bahagia,
Sinar ceria,
Akhirnya, aku  percaya,
Ia ada di ALAM sana…

-Sabtu-
- 17 mac 2012
- 1646ptg

firman Allah Taala

6:32 

Dan tidak (dinamakan) kehidupan dunia melainkan permainan yang sia-sia dan hiburan yang melalaikan: dan demi sesungguhnya negeri akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Oleh itu, tidakkah kamu mahu berfikir?"




senyum=)

 
wassalam 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...